lördag, januari 24, 2004

More guilt-by-association.

I svallet efter en tidigare text, fick jag en del gliringar för att jag använde den förmodat dåliga argumentationstekniken guilt-by-association. Som vanligt var det sveriges svar på Elena Ceaucescu som fick ta smällarna; den ljuvliga America Vera Zavala. Och saken gällde oroligheterna i Irak.

Jag kanske ska påminna om ett citat jag använde:

"Vem det än är som genomför attackerna så har de all rätt i världen att utföra dem, så länge de riktar sig mot det som är ockupationsmakten."

Jag vill ihärdigt påstå att den som delar de värderingar som kommer i uttryck i citatet sympatiserar med terrorister. Och det är inte vilka terrorister som helst, gott folk, som ni väljer att förbrödra er med.

I torsdags greps Hasan Guhl. Guhl är en pakistan-född vetaran inom Al Quaida. Han har varit aktiv i terrornätverket sedan tidigt nittiotal. Guhl sägs vara känd i terroristkretsar som Grindvakten, vad det nu ska mena.

Nåväl.

Förra fredagen avslöjade dessutom koalitionsstyrkorna att de tidigare gripit Husan al Yemeni. Al Yemeni anses vara högt uppsatt, faktiskt nummer två efter den mycket eftersökte Abu Musab al-Zarqawi, i terroristgruppen Ansar al-Islam, som tros samarbeta med Al Quaida. Al-Zarqawi ska ha lett Al Quaidas terrorist-träningsläger.

Jag tar citatet igen.

"Vem det än är som genomför attackerna så har de all rätt i världen att utföra dem, så länge de riktar sig mot det som är ockupationsmakten."

Medlöpare!

Summary in english.
Coalition forces have announced the capture of two high-rank Al Qaeda operatives, Hasan Guhl and Husan al Yemeni.

Anyone who declares sympathy towards the so-called resistance is, in fact, as I have previously stated, a blind follower of evil. A blind follower.