söndag, april 11, 2004

Rättelse och ursäkt till Olofsson

Jag har i en tidigare text felaktigt beskrivit Andreas Olofsson. För detta ber jag om ursäkt. Jag har strukit felaktigheterna i texten och publicerar nedan Olofssons replik.

"Jag har aldrig haft några som helst kopplingar till Engelbrekt. Även Björn Fries gick ut till mitt försvar i media när det begav sig och sa att "Olofsson är en bra kille", brittiska granskningsnämnden gav mig rätt på mitt klagomål om att jag inte skulle relateras till Engelbrekt och jag har arbetat för människovärde och mot rasism, främlingsfientlighet och diskriminering som kommunpolitiker och KDU:are. Allt detta verkar ha undgått dig."

"Faktum är att jag INTE byggde Engelbrekts hemsida. När man driver webbhotell upplåter man bara utrymme. Faktum är att de i KDU Värmlands namn köpte ett webbhotellutrymme av mitt företag, som de betalade fullpris för. Hur skulle jag kunna veta vad sidan var avsedd till? När jag insåg att det inte stod rätt till hävde jag avtalet. Jag hade inte granskat alla texter på hemsidan som de lade upp, vilket är omöjligt att göra när man driver webbhotell. Men så fort jag fick veta hur det låg till, kanske tack vare dig? (Jag vet inte vem du är) så avslutade jag deras konto. De personer som fanns i Engelbrekts innersta krets har lämnat KDU nu, vilket du säkert också vet."

Skriver alltså Andreas Olofsson, som kandiderar till ordförandeposten i KDU.