onsdag, maj 09, 2007

Kristian Karlsson svarar

En artikel i nya NEO av Kristian Karlsson (pdf) fick mig att reagera både en och två gånger. Nu har Karlsson via NEOs blogg svarat på min kritik. Tråkigt nog för debatten är han vänligt inställd till mina argument.

...det är möjligt att jag har fel, att hotbilden i framtiden kommer att vara mer än tillräcklig för att motivera svepande telefonavlyssning och avskaffad brevhemlighet. Men beredningen och nyttoanalysen måste bli mycket bättre innan det kan komma på tal att ge Mikael Odenberg nyckeln till våra privatliv.
Jag kommer dock i mitt svar att utgå från att han kunde kritiserat mig stenhårt, och inte från att han erkänner att han kan ha fel. Frågan är helt enkelt så viktig att jag är beredd att hjälpa motståndaren på traven.

Om ett dygn, eller så, kommer svaret.