fredag, mars 13, 2009

Gangster

Igår kväll deltog jag i Debatt i SVT, där Per Gahrton helt tappade koncepten och utnämnde mig till gangster. Han skulle bara veta att det korplag jag var med om att grunda på högstadiet döptes till Cosa Nostra. Men nu är jag alltså riktig gangster. Så får jag då äntligen den respekt jag förtjänar.

Debatten, som faktiskt blir ganska hetlevrad mot slutet (jag kan knappt erinra mig när jag senast höjde rösten mot någon), går att se på SVTs webb ett tag framöver:

Är vänsterns kritik av Israel förtäckt antisemitism, lyckas man inte hålla rent inom vänstern? Det hävdar borgerliga kritiker och ledarskribenter.

Och samtidigt sprids bilden av Sverige som en antisemitisk apartheidstat.

I Debatt möts bland andra Per Gudmundson, ledarskribent på Svenska Dagbladet, debattören Dilsa Demirbag Sten, ung vänsters Ida Gabrielsson och Per Gahrton, ordförande Palestinagrupperna.
Uppdatering:

Johan Ingerö och Jonathan Leman kommenterar programmet klokt. Paulina Neuding tecknar bakgrunden i en stor artikel om "Ramallmö" i Weekly Standard.